Egilea: Oihane Garcia

PDFa deskargatu

Laburpena: Artikulu honetan ingurumen-arloko herri-hezkuntzaren oinarri pedagogikoak aztertzen ditugu, ingurumen-pedagogiak zabaldu eta aberasteko orientabideak garatzeko asmoz. Horretarako, pedagogia kritikoaren, deskolonizatzailearen eta ekofeministaren ekarpenak berrikusten ditugu, bai eta ingurumen-hezkuntzaren korronte holistiko, praxiologiko eta komunitarioak ere.

Gure Amerika da hausnarketa horiek egiteko erreferentzia-esparrua, hor sortzen baita alternatiba politiko-hezitzaile gisa, Paulo Freireren pentsamenduak eta ekintzak eta lurraldean errotutako herri-hezkuntzako hainbat esperientziak inspiratuta. Egungo krisi ekologiko eta sozialaren testuinguruan, proposamen horrek trantsizio ekosozialak elkarlanean eraikitzeko dituen ahalmen sozioedukatiboak baloratu nahi ditugu. Ildo horretan, ingurumenarekin konprometitutako subjektu kritikoen artikulazioa, berrjabetzea eta ingurumenarekiko jakintzak etetea eta etika ekobiozentriko berri bat indartzea bultzatzen duen jarduera emantzipatzailea da ingurumenarekiko herri-hezkuntza.

Gako-hitzak: ingurumen-hezkuntza, ingurumen-herri-hezkuntza, ingurumen-pedagogiak, trantsizio ekosoziala

Irakurtzen jarraitzeko PDFa deskargatu edo hurrengo esteka klikatu.